viernes, 20 de noviembre de 2009

Manifesta Menor

Manifesta menor

Estat de la situació:

1. La varietat en la oferta actual de concerts a la ciutat de Barcelona dista molt de ser l’adequada per a una ciutat amb aspiracions culturals. Aquesta oferta està enclaustrada entre els actes a 30€ i altres organitzats per un grup endogàmic d’essers humans que només es relacionen entre ells mateixos.

2. Tot i existir una suposada escena presumptament alternativa, es presenten els mateixos tòpics que a la majoritària: concerts massa llargs, postures de maniquí, cares de circumstància, risc inexistent.

3. El model d'artista turmentat i patidor, i amb ganes de turmentar i fer patir a la resta està molt estès.

4. El nombre de locals / sales a les que una banda pot tocar és cada cop més reduït: o tens contactes, o pagues 400 euros per llogar una sala o et condemnes al circuit de cantautors. Sí, els cantautors no molen.

5. L’actualitat i els èxits estrangers manen i les còpies locals s’estenen, no com a llavor de quelcom que evolucionarà, sinó com a clons estables en el temps.

Aspiracions:

1. Ampliar i diversificar la oferta: fan falta cares e iniciatives noves (no només les nostres).

2. Els concerts haurien de ser un espai de diversió, entreteniment, festa… Això no equival a fer el “gosflauta” ni el pallasso. Les actuacions haurien de tenir una durada màxima de 40 minuts, idealment de mitja hora. Si en aquest temps no pots mostrar el que vals, no ho faràs en ta vida.

3. Si ets un patidor nat i estàs turmentat, no fa falta que pugis a un escenari amb cara de drama per fer patir al públic i demostrar que ho passes malament Allunyem la música dels patidors nats; dels autoproclamats artistes; dels dissenyadors sense contingut i els videoartistes cosmopaletes; dels costumistes, els suBrealistes i poetes brases en general; del post-rock post-mortem.

4. Si no es poden fer concerts a les sales de concerts, toquem a Espais Joves, centres culturals, botigues, parcs, carrers.

5. Ja n’hi ha prou de ser provincians i de copiar el que ve de fora. Si cantes en una llengua estrangera (m’és igual que sigui la llengua del rock’n roll, m’és igual que sigui la llengua de la música que has mamat des de que eres petit) només pots aspirar a la imitació.

En Vincent no ens va fer cas, i mira com va acabar.























Manifesta menor

Estado de la situación:

1. La varietat en la oferta actual de conciertos en la ciudad de Barcelona dista mucho de ser la adecuada para una ciudad con aspiraciones culturales. Esta oferta está enclaustrada entre los actos a 30€ y otros organizados por un grupo endogámico de seres humanos que sólo se relacionan entre ellos mismos.

2. Pese a existir una supuesta escena presuntamente alternativa, en ella se dan cita los mismos tópicos que en la mayoritaria: conciertos demasiado largos, posturas de maniquí, caras de circunstancia, riesgo inexistente.

3. El modelo de artista atormentado y sufridor, y con ganas de atormentar y hacer sufrir a los demás, está muy extendido.

4. El número de locales / salas en las que una banda puede tocar es cada vez más reducido: o tienes contactos, o pagas 400 euros por alquilar una sala o te condenas al circuito de cantautores. No, els cantautors no molen.

5. La actualidad i los éxitos extranjeros mandan y las copias locales se extienden, no como semilla de algo que evolucionará, sino como clones estables en el tiempo.

Aspiraciones:

1. Ampliar i diversificar la oferta: hacen falta caras e iniciativas nuevas (no sólo las nuestras).

2. Los conciertos deberían ser un espacio de diversión, entretenimiento, fiesta,... Esto no equivale a hacer el "perroflauta" ni el payaso. Las actuaciones deberían tener una duración máxima de 40 minutos, idealmente de media hora. Si en ese tiempo no eres capaz de demostrar lo que vales, no lo demostrarás en tu vida.

3. Si eres un sufridor nato y estás atormentado, no es necesario que subas a un escenario con cara de drama para hacer sufrir al público y demostrar que lo pasas mal. Alejemos la música de los sufridores natos; de los autoproclamados artistas; de los diseñadores sin contenido y los videoartistas cosmopaletas; de los costumbristas, los suBrealistas y poetas brasas en general; del post-rock post-mortem.

4. Si no se pueden hacer conciertos en salas de conciertos, toquemos en Espais Joves, centros culturales, tiendas, parques, calles.

5. Ya basta de ser provincianos y copiar lo que viene de fuera. Si cantas en una lengua extranjera (me da igual que sea la lengua del rock'n roll, me da igual que sea la lengua de la musica que has mamado desde que eras pequeño) sólo puedes aspirar a la imitación.

No hay comentarios:

Publicar un comentario